De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath}

Reageren...

Re: Re: Breuken

Op school gebruiken wij momenteel de TI-83. Nu las ik laatst dat er over gedacht wordt om de TI-89 ook legaal te maken (om te gebruiken tijdens toetsen e.d.).Wat heeft deze als voordeel? Ik meende nl. te lezen dat 'ie kan differentiëren in symbooltaal bijvoorbeeld.

Antwoord

De TI98 kan inderdaad symbolisch rekenen, maar daarmee leer je, als je het apparaat te pas en te pas inzet, zelf nóg minder vaardigheden opdoen. Dan werkt het dus contraproductief!
Ongetwijfeld zal een dergelijk apparaat wel een keer zijn entree maken in het onderwijs, maar mij is niet bekend dat daar nu al vergevorderde plannen voor bestaan. Wel is er, bij mijn weten, een commissie in het leven geroepen die de mogelijkheden in kaart brengt.
Voorlopig mag je hem dus nog niet gebruiken en ook in de B-studies van het hoger onderwijs kan je er goed buiten, want daar werkt men veel krachtiger computerprogramma's.

Gebruik dit formulier alleen om te reageren op de inhoud van de vraag en/of het antwoord hierboven. Voor het stellen van nieuwe vragen kan je gebruik maken van een vraag stellen in het menu aan de linker kant. Alvast bedankt!

Reactie:

Klik eerst in het tekstvlak voordat je deze knopjes en tekens gebruikt.
Pas op: onderstaande knopjes en speciale karakters werken niet bij ALLE browsers!


áâæàåãäßçéêèëíîìïñóôòøõöúûùüýÿ½¼¾£®©




$\mathbf{N}$ $\mathbf{Z}$ $\mathbf{Q}$ $\mathbf{R}$ $\mathbf{C}$
Categorie: Formules
Ik ben:
Naam:
Emailadres:
Datum:18-5-2024